That day.. Kapitel 1

That day
Kapitel 1
Alisons perspektiv
‘’ And I of course never ment to be the bad guy but now
 I'm lost I don't wanna waste your time or piss you off
Cause everbody has a dark side’’ sjung jag på stycket av Zara Larssons sång innan jag avslutade för att mamma kom hem.
- Alison? Ropade hon och jag kom trött ner för trappan
- Yes Mum? Sa jag
- I think you are ready to start school again sa hon glatt och jag kollade chockat på henne. Hon hade blivit galen efter ’’olyckan’’ och hade inte lämnat mig ensam i fem minuter. ’’Olyckan’’ är ingen hemlighet längre, jag försökte ta livet av mig men lyckades inte. 
Jag saknade skolan men visste att inget skulle bli som vanligt.
*En vecka senare*
Jag stog utanför skolans dörr. Första ansiktet jag ser är Niall personen jag minst skulle vilja se.
- ALLY.. You are here, can I talk to you? Frågade Niall men när han såg mig så stod han bara och glodde med öppen mun. Jag bara kollade på honom och vände på klacken och gick. Jag hade ändrat hela min stil, från pösiga byxor till åtsittande jeans, urringad tröja och smink. Jag fick massor av blickar. Man hörde hur folk viskade, vem är det, jag hörde att alison är tillbaka men det kan väl inte va hon. Jag vände mig om och kollade på folket som stod i grupper och viskade
- Yes I’m back, and yes I tried too kill myself end of story.. and yes I have changed.. sa jag och började gå till mitt gamla skåp som inte var rört på flera månader nu. Jag låste upp skåpet. Första lektion.. Musik, det hade jag saknat ett ämne där jag hade A i. Jag gick till musiksalen, alla hade redan gått in och när jag öppnade dörren så stirrade dom på mig.
- Oh you must be Felicia?
- No.. It’s me, Alison Davis..
- Oh, Alison welcome back sa hon glatt
- Yeah whatever.. sa jag och satte mig längst bak,
- Today we are going too sing Man in the mirror by Michael Jackson. Alison do you like too start? Jag skulle precis svara men så knackar det på dörren, blickarna vänder sig dit och in kommer en söt flicka med blont hår och blåa ögon.
- So you are Felicia? Frågade läraren
- Yes, I am. Sa hon blygt.
- So she has moved from Sweden and is going to go in this class sa mrs. Tachter
- Felicia do you wanna talk about yourself frågade fröken
- My namne is Felicia Lundgren, I just moved here from Sweden because my mother got a job here. Sa hon och alla lyssnade facinerat på hennes dialket.
- Any questions? Frågade läraren klassen.
- I have, where did you learn so good English, it’s like you lived in a English speaking country your hole life sa Liam
- In school.. sa Felicia blygt.
- Okey, you can sit next too.. hmm.. Alison. Jag ryckte till och kollade på den blonda flickan och gav henne ett litet leende.


Kommentarer
Felicia säger:

MERA SJUKT BRA! <3

Svar: tack :DDD <3
dfanficz.blogg.se

2013-10-14 | 17:55:08
Bloggadress: http://onedirectionstoriez.blo.gg
josefin lyktberg säger:

Sjukt bra!!!!

Svar: tack :)
dfanficz.blogg.se

2013-10-14 | 18:14:45
Mikaela säger:

MEEER! <3

Svar: :DDDDDDDDDD<3
dfanficz.blogg.se

2013-10-14 | 20:44:01
Emelie säger:

Sjukt bra!!

Svar: tack :')
dfanficz.blogg.se

2013-10-15 | 18:41:17
Bloggadress: http://pinkwhind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback